معرفی برنامه موبایل Instagram

معرفی برنامه موبایل Instagram

این‌روزها بازار شبکه های اجتماعی داغ‌تر از همیشه است و روزانه میلیون ها پست مختلف در شبکه های اجتماعی منتشر و به اشتراک گذاشته می‌شوند. حتما شما نیز با Instagram آشنایی دارید، شبکه ای محبوب برای اشتراک گذاری تصاویر خود با دیگران و دنبال کردن اشخاص, شرکت ها, برند ها و موضوعات مختلف. در ادامه به بررسی اینستاگرام خواهیم پرداخت, با ما همراه باشید.

Instagram محیطی برای به اشتراک گذاری تصویر و ویدئوهای دوست داشتنی شماست. در ابتدا شما می‌بایست در برنامه ثبت نام کنید، پس از ورود به محیط برنامه، شما می‌توانید صفحه های دیگر را دنبال نمایید، با دنبال کردن هر صفحه، جدیدترین پست های آن‌ها در صفحه اصلی شما قابل مشاهده خواهند بود و می‌توانید همیشه پست های مورد علاقه خود را دنبال کنید. شما خود نیز می‌توانید خیلی راحت و سریع اقدام به اشتراک گذاری تصویر و یا ویدئوهای خود کنید. با انتخاب ویدئو و یا تصویر مورد نظر، این امکان نیز وجود دارد که متنی برای پست خود بنویسید، هشتگ گذاری کنید، موقعیت مکانی پست را مشخص کنید، دوستانتان را بر روی پست تگ کنید و در نهایت آن را به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام دارای تنظیمات جالبی نیز می‌باشد، شما با فعال کردن یک گزینه، می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را از حالت عمومی به خصوصی تغییر دهید، به این‌صورت تمامی پست های شما فقط برای کسانی که شما را دنبال کرده‌اند قابل مشاهده خواهند بود، نگران نباشید، وقتی صفحه شما خصوصی می‌شود، افراد برای مشاهده پست های شما می‌بایست در ابتدا درخواست دنبال کردن ارسال نمایند و تمامی درخواست ها نیز باید توسط شما تایید و یا رد شوند.

یکی از قابلیت های کاربردی اینستاگرام که بیشتر بدرد افرادی که چندین صفحه دارند می‌خورد، امکان مدیریت چند حساب بصورت همزمان است، به این‌صورت شما ابتدا حساب های خود را وارد می‌کنید و سپس با انتخاب نام هر یک، وارد صفحه مدیریت هر کدام در یک زمان می‌شوید و نیاز نیست که برای مشاهده هر یک از حسا‌ب‌ها چندین بار ورود و خروج کنید. اینستاگرام افکت های تصویری جالبی را نیز در اختیار شما گذاشته است، پس از اینکه تصویر خود را برای اشتراک گذاری انتخاب می‌کنید، می‌توانید از بین افکت‌‌های آماده داخل برنامه نیز بهره‌مند شوید، یکی دیگر از نکته های مثبت اینستاگرام این است که شما می‌توانید این افکت‌ها را بر روی ویدئو‌های خود نیز اعمال کنید.

اشتراک‌گذاری ویدئو در اینستاگرام کمی با انتشار تصویر متفاوت است، شما می‌توانید ویدئو‌های خود را برش دهید و دقیقا همان بخشی که می‌خواهید را منتشر کنید، همچنین می‌توانید بخشی از ویدئو را به عنوان تصویر شاخص (کاور) انتخاب نمایید، به این‌صورت وقتی که ویدئو هنوز پخش نشده است، تصویری که انتخاب کرده‌اید نمایش داده خواهد شد. شما همچنین می‌توانید صدای ویدئو را فعال و یا غیرفعال کنید.

صفحه اصلی شما در اینستاگرام دارای یک تصویر آواتار (تصویر پروفایل) شاخص می‌باشد؛ در زیر تصویر می‌توانید متنی در رابطه با خود قرار دهید، همچنین شما می‌توانید لینک سایت و یا وبلاگ خود را نیز قرار دهید، البته گذاشتن هر لینکی در این بخش امکان پذیر است، مثلا می‌توانید لینک کانال تلگرام خود را قرار دهید. از شکلک ها هم در بخش معرفی خود و یا متن پست ها می‌توانید استفاده کنید.

در ادامه چند نکته کاربردی در رابطه با استفاده مفید‌تر از اینستاگرام ذکر شده است.

1- از هشتگ‌ها استفاده کنید.

سعی کنید همیشه در پست‌های خود از هشتگ‌ها استفاده کنید. برای گذاشتن هشتگ کافیست ابتدا (#) را گذاشته و سپس اقدام به نوشتن کلمه مورد نظر خود کنید، به عنوان مثال (#Game) و یا (#بازی). دقت داشته باشید که بعد از گذاشتن (#)، کلمه خود را بدون فاصله بنویسید و برای نوشتن هشتگ بعدی، ابتدا یک فاصله بدهید و سپس اقدام به نوشتن هشتگ کنید. هشتگ‌ها پست (تصویر یا ویدئو) شما را در بین هزاران پست دیگر که آن هشتگ در آن‌ها استفاده شده است، دسته‌بندی و قرار می‌دهند؛ به این‌صورت پست‌های شما بیشتر دیده خواهند شد.

2- صفحات مورد علاقه خود را دنبال کنید.

حتما شما نیز علایقی دارید؛ سعی کنید در اینستاگرام فقط صفحه های مورد علاقه خود را دنبال کنید و روزانه مطالب جدیدی که آن‌ها به اشتراک می‌گذارند را مشاهده نمایید. وقت خود را با دنبال کردن صفحات متفرقه تلف نکنید. ضمنا وقتی شما صفحات مورد علاقه خود را دنبال می‌کنید، صفحه اصلی مرتب تری خواهید داشت و هیچ‌وقت از دیدن مطالب جدید خسته نخواهید شد.

3- پست‌هایی که دوست دارید را بپسندید.

با پسندیدن پست هایی که دوست دارید، می‌توانید به صاحبان دیگر صفحه‌های اینستاگرام بفهمانید که چقدر پستی که به اشتراک‌گذاشته‌اند مفید بوده است. همچنین می‌توانید به مرور افراد دیگر را دعوت به مشاهده صفحه شخصی خود کنید. البته اگر شما در حال مدیریت صفحه شرکت خود هستید نیز بهتر است اقدام به پسندیدن پست‌های مرتبط با موضوع کاری خود کنید.

4- شما نیز تصویر و ویدئو منتشر کنید.

بله. شما هم اقدام به اشتراک‌گذاری تصویر و ویدئوهای خود نمایید. پست‌های خود را با متن‌های جالب همراه کنید، افکار خود را با دوستا‌نتان به اشتراک بگذارید و از نظرات آن‌ها مطلع شوید. اگر شما در حال مدیریت صفحه اینستاگرام شرکت و یا کسب و کار خود می‌باشید، بهتر است روزانه حداقل 2 یا 3 پست جدید و مفید منتشر کنید.

5- تصویر پروفایل خود را بروزرسانی کنید.

سعی کنید همیشه تصویر پروفایل خود را بروز نگه دارید، به این‌صورت شانس بیشتر دیده شدن پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید نیز بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه افرادی که شما را دنبال می‌کنند با دیدن تصویر پروفایل شما غافلگیر خواهند شد.

بطور کلی اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که روزانه میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند، نظرات، لحظات و خاطرات خود را به اشتراک می‌گذارند. اینستاگرام محیطی دوست‌داشتنی برای دست‌یابی به تصاویر و ویدئو‌های مورد علاقه شماست. البته اگر حس می‌کنید که اینستاگرام و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی ممکن است به روابط شما آسیب برسانند، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله “5 راهی که شبکه‌های اجتماعی بیشتر از آنکه به روابط آسیب بزنند، کمک می‌کنند” را مطالعه نمایید. شاد باشید.

منبع : گیمرها

تبلیغات در اینستاگرام