اینستاگرام در روز دوشنبه (۱۲ سپتامبر ۲۰۱۶) آپدیت جدیدی منتشر کرد. یکی از قابلیت‌هایی که در این نسخه به اینستاگرام اضافه شده است، حذف کامنت‌ها با استفاده از نادیده گرفتن برخی کلمات کلیدی است. بدین وسیله می‌توان با وارد کردن لیستی از کلمات، به برنامه این اجازه را داد تا هر کامنتی که شامل یکی از کلمات لیست از پیش تعیین شده باشد، به صورت خودکار پاک شود.

instagram-filter-comments-tutorial-1

با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان این قابلیت را بر روی حساب‌های اینستاگرام فعال و از آن استفاده کرد.

ویژگی فیلترینگ کامنت بر روی اینستاگرام، برای جلوگیری از حملات کاربران به حساب کاربری شخصی دیگر (که متاسفانه ایرانی‌ها در این کار تخصص دارند!) و قرار دادن کامنت‌های نابه‌جا یا اذیت کننده ساخته شده است. با استفاده از این موضوع، افراد می‌توانند راحت‌تر کامنت‌های خود را مدیریت نمایند و دیگر مورد حمله سایر کاربران قرار نگیرند.

تنها کاری که باید انجام دهید، این است که یک لیست از کلمات نامربوط یا آزار دهنده که تمایل ندارید در زیر پست به اشتراک گذاشته شده توسط خودتان دیده شوند را تهیه کرده و در اختیار اینستاگرام قرار دهد. برنامه بقیه کارها را به صورت خوردکار برای شما انجام می‌دهد. مراحل فعال‌سازی این قابلیت برای کاربران را در پایین شرح داده‌ایم:

۱- برنامه اینستاگرام را باز کرده و وارد صفحه شخصی خود شوید.

instagram-filter-comments-tutorial-1

۲- با رفتن به بخش Profile گزینه Setting را انتخاب کنید.

۳- وقتی وارد منوی تنظیمات شدید، در مرحله بعدی باید گزینه Comments را انتخاب کرده و صبر کنید تا محتویات این گزینه برای شما به نمایش در بیاید.

instagram-filter-kefgywords-tutorplial-2-593x522

۴- قسمت جدید به بخش Comments اضافه شده است که Hide Inappropriate Comments نام دارد. به صورت پیش فرض، این قابلیت غیر فعال است که با کلیک بر روی آن، می‌توانید فعالش کرده و از سایر گزینه‌های موجود استفاده نمایید.

instagram-filter-keywords-tutorial-2-593x522

۵- وقتی دسترسی به لیست برای شما امکان پذیر شد، قادر هستید کلمه‌های مدنظر خود را در آن وارد کنید. برای جدا کردن کلمات از یکدیگر هم از علامت کاما استفاده نمایید.

به همین راحتی، شما می‌توانید از صفحه خود در برابر کامنت‌های افراد ناشناس که به یک‌باره به سمت یکی از پست‌های شما سرازیر می‌شوند، در امان بمانید.

منبع : itresan.com

تبلیغات در اینستاگرام