راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام - قسمت اول


شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به فکر راه اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام افتاده باشید و بخواهید از طریق آن کسب درآمد کنید. اما در اولین قدم با مشکل بزرگی به نام افزایش فالوئر روبرو شده اید. با مجموعه مقالات راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام لرن روت همراه باشید تا قدم به قدم و به سرعت این موضوع را درک کرده و به کار ببرید.

ابتدا نیاز است بدانید که هریک از راهکارهای پیشنهادی تاثیر جداگانه و همچنین تاثیر مشترک در ارتباط با سایر راهکارها دارد، پس سعی کنید تمام راهکارها را خوب درک کرده و از همه آنها استفاده کنید. در این صورت شما چندین قدم از رقبای تازه وارد خود پیش افتاده و به سرعت به رقبای قدیمی موجود نزدیک خواهید شد.
گام اول:
ابتدا موضوع مورد نظر خود برای فعالیت را مشخص کنید. خوب و با دقت و با حوصله روی آن فکر کنید و تمام جوانب آن را بسنجید. در مورد آن با چند نفر از نزدیکان خود صحبت کنید و عکس العمل آنها را ارزیابی کنید. تمام گام های بعدی موفقیت شما وابسته به همین گام است. اگر موضوع شما جذاب نباشد، موفق نخواهید شد. حال که موضوع خود را مشخص کردید نوبت به مرحله بعدی در این گام می رسد. در این مرحله شما باید رقبای موجود که در زمینه فعالیتی شما در اینستاگرام صفحه دارند را پیدا کرده و ارزیابی کنید. در این مرحله شما با ارزیابی رقبا ایده های جدیدی به دست خواهید آورد و از تجارب موفق آنها که ممکن است پس از صرف هزینه و وقت به دست آمده باشد در ابتدای راه خود استفاده خواهید کرد. 
برای درک بهتر این مطالب ما نیز بطور فرضی این کار را انجام می دهیم. 
در گام اول باید موضوع را مشخص کنیم. موضوع انتخابی ما برای این مقاله آموزش است. یعنی یک صفحه آموزشی در اینستاگرام راه خواهیم انداخت و البته من این موضوع را با نزدیکان خود در میان گذاشته و عکس العمل آنها را ارزیابی خواهم کرد. حال نوبت به ارزیابی نسبی موقعیت رقبا در اینستاگرام خواهد شد. برای این کار،کارهای زیر را انجام خواهیم داد:
1.    در بخش جستجوی اینستاگرام عبارت "آموزش" را جستجو کرده و لیست بهترین رقبا را خواهم دید. همانند عکس زیر لیستی از رقبا برای من به نمایش درخواهد آمد. حال از بالا یکی یکی آنها را باز کرده و موارد زیر را در آنها ارزیابی می‌کنم:
•    تعداد فالوئرها
•    تعداد پست ها
•    اطلاعات صفحه
•    استراتژی پست گذاری

اما هرکدام از این موارد چه کمکی می کند؟ تعداد فالوئرها نشان دهنده این موضوع است که آیا این صفحه موفق بوده است یا نه. البته این تعداد را باید با توجه به مدت زمان راه اندازی صفحه سنجید. تعداد پست ها نشان دهنده فعالیت صفحه است. این موضوع هم باید با توجه به مدت زمان راه اندازی صفحه سنجیده شود. اطلاعات صفحه معمولا توضیحاتی در مورد صفحه مورد نظر؛ راه های ارتباطی و معمولا حاوی ایده های صفحه مورد نظر است. پس به آن توجه کنید. اما منظور از استراتژی پست گذاری این است که پست ها با چه محوریتی قرار داده می شوند. فقط عکس یا شامل نوشته هم هستند؟ به جاهای دیگر لینک داده می شوند یا نه؟ شامل پست های تبلیغاتی یا سفارشی هم هستند یا نه؟ و ....


2.    این کار را برای حداقل 5 صفحه اول پیشنهادی انجام دهید تا دید بهتری نسبت به رقبا پیدا کنید. همچنین اگر موضوع شما جزئی تر است، مثلا آموزش ساخت وسایل تزئینی، این موضوع را نیز جدا جست و جو کنید.

3.    پس از آن جستجو را به روشی خلاقانه تر ادامه دهید. بجای واژه آموزش از عبارت #آموزش استفاده کنید. در این حالت لیستی پیشنهادی از پست هایی که از این هشتگ استفاده کرده اند نشان داده خواهد شد و شما فراوانی هریک از این عبارات را در پست ها خواهید دید. سپس روی هرکدام از آنها که کلیک کنید لیستی از پست های اخیر که شامل این هشتگ هستند به ترتیب نمایش داده خواهد شد. بررسی این لیست و این پست ها نیز برای درک بهتر موقعیت فعالیت مورد نظر در اینستاگرام مفید است.

هم اکنون شما فعالیت خود را شناسایی کردید، موقعیت فعالیت مورد نظر در را اینستاگرام سنجیدید و رقبای خود را شناسایی کردید.

 در مقاله بعدی به راه اندازی صفحه مورد نظر خود و موارد ضروری مربوط به آن خواهیم پرداخت.  

منبع : learnrout.ir

تبلیغ در اینستاگرام