چه جوری آیدی خود را در اینستاگرام عوض کنیم

همانطور که میدانید، همه‌ی اعضای اینستاگرام برای خود یک آیدی(ID) یا به عبارتی، یک نام‌کاربری(Username) دارند که این آیدی به آن‌ها هویت میبخشد. آدرس هر‌یک از اعضای اینستاگرام هم به صورت www.instagram.com/ID که در قسمت ID باید نامِ کاربردی و آیدی شخصی خود را وارد کنید. مثلا اگر میخواهید پروفایل اینستاگرام شرکت خود را روی کارت ویزیت خود چاپ کنید، باید آدرس اینستاگرامِ آن را به همین صورت که اشاره کردیم چاپ کنید.


به هر حال هر فردی در هر دوره‌ای از زندگی خود دیدگاه‌ها و ظرز‌فکر مخصوص به خود را دارد، مثلا ممکن است شما سال‌ها پیش اکانت اینستاگرام خود را ساخته باشد و در آن زمان یک اسمِ جالب و جذاب به عنوان آیدی خود انتخاب کرده‌باشد؛ اما اکنون بنا بر شرایط کاری یا زندگی، میخواهید این آیدی را تغییر دهید و آن را با یک آیدیِ شیک و سر‌سنگین! عوض کنید. به هر حال و بنا بر هر دلیل که برای این کار دارید، باید بدانید که انجام دادن آن به سادگی آب خورد است و به سادگی میتوانید آیدی و اسم پروفایل خود در اینستاگرام را تغییر دهید.

قبل از شروع کار این موارد را در نظر بگیرید:

اگر قبلا آیدیِ خود را در جایی مثل کارت ویزیت چاپ کرده‌اید، باید بدانید که با تغییر آیدی، آیدیِ قبلی شما بی‌اعتبار میشود و وقتی کاربران آیدیِ روی کارت ویزیت شما را وارد کنند، صفحه‌ی شما دیگر نمایش داده نخواهد شد.
همچنین لازم است دقت کنید که اگر قبلا آیدی خود را در سایت شخصی یا وبلاگ شخصی یا هرجای دیگر در فضای مجازی قرار داده‌اید، باید آن را نیز تغییر دهید تا دیگران بتوانند دوباره شما را بیابند.
چه جوری آیدی خود را در اینستاگرام عوض کنیم


  1. اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید و گزینه‌ی شبیه به آدمک (اولین گزینه از سمت راست) را از پایین صفحه انتخاب کنید.
  2. حال اگزینه‌ی Edit your profile را انتخاب کنید.
    1. کادری که در مقابل شکل آدمک قرار دارد، محل نوشتن آیدیِ اینستاگرام شماست. آن را انتخاب کنید و نام‌کاربری یا آیدی جدید و مورد نظر خود را وارد کنید و سپس گزینه‌ی شبیه به تیک را از گوشه بالا سمت راست صفحه انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شود و این آیدیِ جدید به عنوان آیدی شما ثبت شود.
    2. منبع : chejoori.in
    ">