آیا می دانستید! که ۷۸ درصد از کسب و کارها در حال حاضر، تیم هایی را برای شبکه های اجتماعی خود، اختصاص داده اند؟ این میزان در سال ۲۰۱۲ به ۶۷ درصد افزایش یافته بود. این نشان می دهد که، سازمان ها به طور فزاینده ای از قدرت شبکه های اجتماعی، برای جذب و مشارکت مشتریان، استفاده می کنند.
خبر بد؟ Webbiquity گزارش می دهد که ۸۳ درصد از مشتریان تجربه های بدی در رابطه با بازاریابی شبکه های اجتماعی گزارش کرده اند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، واضح است که استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی به سود شما می انجامد، اما آیا می دانید که چگونه تاثیرات کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را به حداکثر ممکن برسانید؟ آیا می دانید که اهدافتان چیست و چگونه باید به آنها دست بیابید؟ چه قبلاً استراتژی های شبکه های اجتماعی را می دانستید یا اکنون می خواهید بدانید، می توانید کتابهای رایگان الکترونیکی را از اینترنت دانلود کرده تا چگونگی نفوذ بر هسته ی مهارت هایتان را برای انجام و نظارت بر استراتژی های مؤثر دیجیتالی، کشف کنید.
ما کمی تحقیقات را از طرف شما انجام داده ایم و پنج کمپین موفقیت آمیز را که در میان انواع مختلف پلتفرم های شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر و اینستاگرم موج هایی را درست کرده اند، به شما نشان می دهیم. بنابراین، چه کسب و کار شما در زمینه ی بازاریابی شبکه های اجتماعی جدید باشد یا به نوعی کهنه کار، این پنج کمپین می تواند به شما بینش بدهد برای کمپین های در حال اجرایی که پاسخگوی مصرف کنندگانتان است.

پنج کمپین موفقیت آمیز شبکه های اجتماعی که شما می توانید چیزهای زیادی از آنها بیاموزید

۱. Dacia

Dacia_Logo_new

پلتفرم مورد استفاده

فیسبوک.

معرفی شرکت

Dacia ( زیر مجموعه رنو) یکی از سریعترین رشدها را در میان برندهای خودروی اروپا داشته است. بهترین مدل برای خودروهای کاربردی که با قیمت نسبتا ارزشمند شگفت انگیز شناخته می شوند، در سه سال گذشته فروش آن در بازار به ۶۰،۰۰۰ خودرو افزایش یافته است.

هدف

برای نسل جوان و ایجاد آگاهی از برند.

راه حل

تبلیغات مربوط به مدل های Sandero، Logan و Stepway را بر روی پست های تقویت شده ی فیسبوک خود قرار داد. آنها هم بر روی دسکتاپ و هم تلفن همراه کاربران تمرکز داشتند. با ترکیب داده ها از فعالیت های گذشته، این شرکت اطمینان داد که طیف گسترده ای از تست های تبلیغاتی انجام شده است و اساسا تاثیر تبلیغاترا بر اساس جایی که مشتریان هستند و جایی که آنها در چرخه ی خرید قرار می گیرند، بهینه سازی کرد.

نتایج

  • کاهش ۴۵ درصدی تبلیغات هزینه در ازای هدایت(CPL)، در مقایسه با تبلیغات نمایشی استاندارد.
  • افزایش ۲۷ درجه ای تبلیغات یادآوری کننده.
  • افزایش ۶ درجه ای ویژگی های برند.
  • افزایش ۶ درجه ای قصد خرید.

اطلاعات کلیدی

کمپین های تبلیغاتی فیسبوک و تبلیغات یادآوری کننده یک میدان مین برای نسل جوان است. هنگامی که به درستی اعمال شود، پیام های واکنشی مستقیم مربوط به خوراک(فید) می تواند به پیدا کردن راه های مقرون به صرفه برای رهبری و همچنین به افزایش قابلیت های برند کمک کند!

۲. TVibes

tvibes_logo

پلتفرم مورد استفاده

فیسبوک

معرفی شرکت

یک شرکت منحصر به فرد است که به مشتریان اجازه می دهد کانال های تلویزیونی خودشان را با استفاده از فیلم های تلفن همراه خود (ذخیره شده در ابر) ایجاد کنند. آنها از زمان آغاز بی صدای خود در سال ۲۰۱۴(آنها یک برنامه موفق iOS در سال ۲۰۱۵ را راه اندازی کرده اند) تا به امروز بسیار موفق بوده اند که بیشتر به خاطر اینکه کاربران می توانند مخاطبان خود را برای مشاهده کانال ها انتخاب کنند، شناخته شده هستند.

هدف

ایجاد اپلیکیشن وفادار و مشارکت کننده برای کابران است. هدف کمپین TVibes تشویق مشتریان به استفاده از اپلیکیشن آنها برای ذخیره سازی ویدیوهای تلفن همراه است. از آنجا که فیسبوک یک پلت فرم بصری برای نسل جوان است، بنیانگذاران این شرکت از این غول شبکه های اجتماعی برای تلاش و افزایش ثبت نام و دنبال کنندگان بیشتر استفاده می کنند.

راه حل

اوری و گیلاد – بنیانگذاران TVibes – به طور غریزی می دانستند که باید یک سایت اجتماعی مانند فیس بوک را در اپلیکیشن اجتماعی خود ادغام کنند. این باعث شد که دنبال کنندگان برای ایجاد حساب، ورود به سیستم و کشف کانال های ایجاد شده توسط آشنایان خود، به راحتی از صفحه اصلی فیس بوک خود انجام دهند. بنیانگذاران برای کمک به تشویق ثبت نام بر اساس گروههای مخاطب هدف، از تبلیغات اپلیکیشن های کاربردی تلفن همراه استفاده کردند. با مرتب کردن مخاطبان خود، بر اساس واکنش به تبلیغات ویدئویی و با استفاده هوشمندانه از مخاطبان مورد علاقه، آنها یک استراتژی درخشان برای بهینه سازی کمپین خود ایجاد کردند.

نتایج

  • ۵۰ درصد از اپلیکیشن های جدید نصب شده توسط فیسبوک اجرا شده اند.
  • ۱۰ درصد افزایش وفاداری و تبادل برنامه های نصبی اجرا شده توسط فیسبوک.
  • ۲۰ درصد افزایش میزان مشارکت از کاربر فیس بوک.

اطلاعات کلیدی

مشتریانی که با کمپین های اجراشده توسط فیسبوک به دست می آیند، احتمال بیشتری دارند که مشارکت کنند و به حفظ وفاداری در بلند مدت اقدام کنند. کمپین های تبلیغاتی ویدئویی، استراتژی های بازاریابی با ارزش هستند که می توانند شمار زیادی از مشتریان جدید و بلند مدت را تحت تاثیر قرار دهند.

۳. Red Bull

Red_Bull_logo

پلتفرم مورد استفاده

اینستاگرام

معرفی شرکت

مصرف کنندگان در طول بیش از ۲۸ سال توسط ردبول “به شما بال می دهد” بالغ شده اندRed Bull در سال ۲۰۱۵ در فهرست برندهای قدرتمند فوربس رتبه ۷۶ را بدست آورد. نوشیدنی انرژی زای Red Bull در بیش از ۱۷۰ کشور یافت می شود، بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت تا بحال بیش از ۶۰ میلیارد قوطی نوشیدنی مشهور خود را فروخته است. از زمان آغاز دوباره خود پس از سال ۱۹۸۷، این برند تا کنون ۴ طعم جدید از نوشیدنی های انرژی زا را منتشر کرده است که به ایجاد طعم و سلیقه منحصر به فرد مشتریان کمک می کند.

هدف

برای دادن آگاهی از گسترش برند . این کمپین اینستاگرامی برای افزایش آگاهی و فروش نوشیدنی انرژی زا انواع “طعم های گرمسیری “با هدف بازار استرالیا پایه گذاری شده بود.

راه حل

با توجه به سادگی و ساختار برند، Red Bull بلافاصله قبل از تابستان، راهش را برای کمپین خود با یک تیزر تبلیغاتی هموار کرد. برای اینکه مخاطبان بر روی ظاهر جدید قوطی متمرکز شوند، فیلترهای زرد را در طیف وسیعی از تصاویر و فیلم هایی که روزهای معمولی تابستان را نشان می دهند، به تصویر کشید. این برند دوبار به احتمال زیاد با روند هشتگ #این تابستان با نزدیک ترین رقبای خود مرتبط می شود.

نتایج

  • با افزایش ۱۰ درجه به بالاترین حد آگاهی ذهنی رسیده است.
  • افزایش ۶ درجه ای در مطلوبیت.
  • کاهش ۷ درصدی در بازار غافلگیر شده.
  • به ۱.۲ میلیون مصرف کننده رسیده است.

اطلاعات کلیدی

اینستاگرام یک بازار عظیم برای کمپین هایی که در سایت های شبکه های اجتماعی راه اندازی شده اند، است که قدرت آن در ایجاد مشارکت کاربران قابل توجه می باشد. به منظور استفاده از قدرت کامل یک کمپین رسانه های اجتماعی در اینستاگرام، شما باید بدانید که چگونه مصرف کنندگان از مسیرهای شبکه های اجتماعی استفاده می کنند تا شما هم بتوانید از همان مسیرها استفاده کنید. Red Bull این کار را با “هشتگ #این تابستان” خود انجام داد.

۴. Glu

 

Glu_logo

پلتفرم مورد استفاده

اینستاگرام.

معرفی شرکت

Glu Mobile یک ناشر بازی شناخته شده هوشمند از سال ۲۰۰۱ است. بازی های آنها بر روی بازی های اصلی آی فون مانند Gun Bros، Deer Hunter و Zombie Defense متمرکز شده اند. بازی های Freemium آنها را می توان در سیستم عامل های iOS، Android، Windows و MAC بازی کرد و برای مجموعه ای گسترده از مخاطبان جهانی تهیه شده است.

هدف

برای افزایش نصب برنامه Glu می خواست تعداد نصب بازی جدیدش، Diner Dash 2016را افزایش دهد و بازاریابی خرق عادت آنها می دانست که آنها نیز باید یک مخاطب گسترده تر را مورد هدف قرار دهند. کمپین اینستاگرام این شرکت آزمایشی بود تا ببیند آیا اینستاگرام گزینه ای مناسب برای دستیابی به کاربران جدید است یا نه.

راه حل

Glue Mobile با ReFUEL4همکاری می کند تا به طور مؤثری دنبال کنندگان بیشتری از مجموعه عظیمی از غذاهای اینستاگرام را کسب کند. آنها تبلیغات عکاسی هوشمند را که یک آشپز واقعی را نشان می داد، ایجاد کردند و برخی از اقلام غذای Diner Dash را از بازی به تصویر تبلیغ اضافه کردند. CTAدرخشان آن با عنوان “اکنون نصب کنید” منجر به رونق نصب برنامه برای این شرکت شد. Glu همچنین برای توسعه کمپین خود از مجله Power Editor و Ads Manager فیسبوک و از ابزارهای هدفمند برای جذب مخاطبان خانمی که میانگین سنی بین ۱۸ تا ۴۵ سال را دارند، استفاده کرد.

نتایج

  • ۳۹٪ نسبت به قبل از اجرای کمپین اینستاگرام افزایش یافته است.
  • ۸۰۰،۰۰۰ اثر در طول کمپین.

اطلاعات کلیدی

اینستاگرام یک راه شگفت انگیز برای رسیدن به مخاطبان جدید است، به گونه ای که مخاطبان می خواهند آن چیز به بازار عرضه شود. از جمله CTA مستقیم و واضح در پست های خود که برای مدیریت رفتارهای خاص مهم است.

۵. Girl Scouts

 

Girl_Scouts_of_the_USA-logo

پلتفرم مورد استفاده

توییتر

معرفی شرکت

به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی، Girl Scouts USA بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط خانمی که معتقد بود هر دختر دارای قدرت فراوان است، شروع به کار کرد. از آنجایی که اولین گروه Girl Scout در ماه مارس سال ۱۹۱۲ایجاد شده اند، آنها اکنون رشد کرده اند و به دختران جوان کمک می کنند تا احساسات، استعدادها و نقاط قوت خود را پیدا کنند. بسیاری از ما Girl Scout را بخاطر بیسکویت های شگفت انگیزش می شناسیم. بیسکویت هایی که به رشد دختران کمک می کنند و صندوق های اعانه ای را از اطراف جامعه شگفت انگیز خود جمع آوری کنند.

هدف

برای راه اندازی دانلود های اپلیکیشن. تیم رسانه های اجتماعی این شرکت متوجه شده بود که بسیاری از مشتریان برای پیدا کردن نزدیکترین نماینده Girl Scout هنگامی که فروش بیسکویت های فصل به طور کامل در نوسان بود، به مشکل برخوردند. آنها می خواستند جستجوهای غرفه بیسکویت را در وب سایت رسمی خود راه اندازی کنند و همچنان تعداد دانلود ها را برای اپلیکیشن تلفن همراه بیسکویت یاب Girl Scout افزایش دهند. این نه تنها به سازمان ، بلکه کمک شایانی به مصرف کنندگان برای خرید بیسکویت ها می کند.

راه حل

@GirlScouts در کارت اپلیکیشن (نمایش محصولات خوشمزه خود) در کمپین نصب اپلیکیشن توییتر استفاده شد. که به آسانی و راحتی کاربران را مجاز به دانلود و بازکردن اپلیکیشن بیسکویت یاب Girl Scouts از حساب توییتر خود کرد. این باعث شد که تبادل به طور قابل توجهی افزایش یابد!

نتایج

۱۹،۵۰۰+ نصب برنامه در توییتر. توییتر یک پیشنهاد ارزشمند منحصر به فرد برای ما ارائه می دهد، زیرا مشتریان ما فعال هستند و از طریق تلفن ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته با ما هستند. گزارش تبادل توییتر نیز کاملا واضح است. رابط کاربری آنقدر آسان بود که ما کمپین را کمتر از یک روز پس از این ایده آغاز کردیم. به طور کلی، توییتر یک همتای واقعا شیرین برای ما است.
Kayla Santalla استراتژیست ارشد رسانه دیجیتال در Girl Scouts ایالات متحده آمریکا.

اطلاعات کلیدی

با اضافه کردن تصاویر به اپلیکیشن توییتر، شما مشتریان بالقوه بصری را از آنچه اپلیکیشن به شما ارائه میدهد، خواهید داشت. با استفاده از عملکرد اپلیکیشن یک راه عالی برای اجازه دادن به مشتریان که به راحتی از حق خود از طریق توییتر دسترسی پیدا کنند.
در اینجا شما پنج کمپین موفق رسانه های اجتماعی دارید که در چند سال گذشته موج ایجاد کرده اند. این مثالها به سادگی به این نکته اشاره می کنند که چگونه بازاریابی رسانه های اجتماعی ارزشمند می تواند باشد و چه تفاوت بزرگی در میان نسل جوان، آگاهی از برند و فروش ایجاد می کند. در هنگام برنامه ریزی کمپین های بعدی خود اینها را در ذهن خود داشته باشید.

منبع : digitalmarketinginstitute.com