اینستاگرام به سرعت کارکرد اولیه ی خود را از اپلیکیشنی برای سرگرم کردن کودکان به یک ابزار جدی برای بازاریابی محتوایی، اینترنتی و جذب مخاطب برای افراد و برندها تغییر داده است. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بر روی سیاره ما می باشد با بیش از ۲۰۰ میلیون عضو ماهانه فعال و کاربرانی که روزانه ۶۰ میلیون عکس را به اشتراک می گذارند و ۱.۶ میلیارد پست را لایک می کنند.

فوق العاده و بی نظیر نیست؟ نرخ مشارکت برای اکثر شبکه های اجتماعی پایین تر ۰.۱% است، اما اینستاگرام تمام این آمار و ارقام را جابجا کرده است. براساس مطالعه ای از سوی Forrester در سال ۲۰۱۴، میانگین نرخ مشارکت اینستاگرام نسبت به فیسبوک ۵۸ مرتبه بالاتر بوده است.
این اعداد نمی تواند منبعی برای استدلال باشد چرا که اینها تنها بیانگر یک میانگین است. از آنجایی که من مدافع و حامی انواع روش ها و بازاریابی آنلاین هستم، شما هرگز نباید به متوسط بودن اکتفا کنید! این یک رویا یا هدف نیست.

البته که ۵۸ مرتبه ارتقا نرخ مشارکت اینستاگرام نسبت به فیسبوک فوق العاده به نظر می رسد، اما شما می توانید خیلی از این بهتر در اینستاگرام فعالیت کنید. چه یک برند بزرگ باشید یا نه، من دوست ندارم شما یک فرد متوسط ظاهر شوید، بلکه می خواهم به استانداردهای ستاره ها برسید و تبدیل به یک تک شاخ اینستاگرام شوید. یک تک شاخ دنیای دیجیتال موجودی جادویی و نادر است که به واسطه مرتبه ی خود از دیگران برتر است.

با به کاربردن این ۱۱ روش شگفت انگیز تبدیل به تک شاخ دنیای دیجیتال می شوید. این ایده های جذاب را در کپشن ها، هشتگ ها و پروفایل خود به کار ببرید تا بفهمید که چه پست های جذابی را باید منتشر کنید تا نرخ مشارکت و تعداد فالوورهایتان افزایش یابد.

اَسنت وِی پلتفرم دیجیتال مارکتینگ

۱-هشتگ مختص به خود را ارتقا دهید.

خوب است که برای شرکت خود یک هشتگ مختص به خود خلق کنید، اما چه کسی آن را می شناسد تا از آن برای به اشتراک گذاشتن محتوا در مورد شما استفاده کند؟ اطمینان حاصل کنید که آن را در پروفایل خود آورده اید، اما این رویه را در فضای آفلاین هم ادامه دهید، هشتگ های مختص به خود را در سررسید، تبلیغات چاپی، نشانه های فروشگاه و رویدادهای مربوطه درج کنید.
اگر شما در رادیو و تلویزیون هستید، مستقیما مردم را به استفاده از هشتگ خود دعوت کنید. کمپین های آنلاین و آفلاین را با حصول اطمینان از اینکه در پروفایل های شبکه های اجتماعی دیگر، وب سایت و بازایابی ایمیلی شما هم انتشار یافته اند، ادغام کنید. فقط امیدوار و آرزومند به اینکه مردم آن هشتگ ها را پیدا کنند، نباشید بلکه اقدام برای شناسایی هرچه بیشتر آنها بکنید.

11 hacks to become Instagram famous Project Runway billboard

۲-در استفاده از هشتگ خلاق باشید.

هنگامی که ایده هایی برای نوشتن کپشن در پست های اینستاگرام به ذهن تان خطور کرد، فقط به واژگان و کلمات محدود نشوید، بلکه از هشتگ ها برای بیان بخشی از داستان خود استفاده کنید. هشتگ های خنده دار، طعنه آمیز یا عصبی می توانید بکار ببرید اما نه خسته و کسل کننده.

11 hacks to become Instagram famous WeWork hashtag examples

۳-به ارتباطات و مکالمات بزرگ بپیوندید.

برای هر پست می توانید ترکیبی از هشتگ های معروف و هشتگ های مرتبط با محتوا و کسب و کار خود استفاده کنید. هشتگ های خاص شامل کلمات کلیدی می باشد که به شما کمک می کند تا افراد مناسب و مرتبط را پیدا کنید و هشتگ های جهانی و مشهور به شما کمک می کند تا افرادی در هر زمینه ی فکری و کاری به سمت صفحه خود جذب کنید. شما به هر دو نوع هشتگ برای اینکه در اینستاگرام از رقبایتان پیشی بگیرید، احتیاج دارید.

11 hacks to become Instagram famous woodworking hashtag

۴- از بیو خود بهتر بهره بگیرید.

ارزشمندترین دارایی شما در اینستاگرام پروفایل شماست… آیا واقعا فقط می خواهید از بیو خود برای گذاشتن لینک صفحه اول وبسایت خود استفاده کنید، از الان تا همیشه؟ کسل کننده است. حداقل دوبار در هفته لینک موجود در بیو خود را به جدیدترین و بروزترین محتوا و مقالاتی که در بلاگ می گذارید، تغییر دهید تا از این طریق ترافیک سایت تان را بالاتر ببرید.

۵- با نوشتن کپشن خود را توصیف کنید.

یک تصویر بیش از ۱۰۰۰ کلمه ارزش دارد اما شما نمی توانید به طور کامل کلمات را نادیده بگیرید. National Geographic در داستان سرایی فوق العاده عمل کرده است و عکس هایی مشارکت پذیر و قابل اشتراک گذاری ایجاد کند. تا این که توانسته یکی از برترین برندهای اینستاگرام با بیش از ۵۰ میلیون فالوور باشد.

11 hacks to become Instagram famous National Geographic Instagram

۶- به سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ بروید.

از پروفایل افرادی که بعنوان اینفلوئنسر شناخته می شوند دیدن کنید و نوتیفیکیشن های آنها در اینستاگرام خود را روشن کنید تا هر وقت پست جدیدی را به اشتراک گذاشتند، مطلع شوید. سپس می توانید با آنها به طور مرتب ارتباط برقرار کنید و یکی از محبوب ترین افراد یا برندهای آنها شوید.

11 hacks to become Instagram famous Instagram turn on post notifications

۷-عکس هایی که حاوی تگ های ناخواسته از شما است را از پروفایل خود حذف کنید.

اگر فقط می خواهید بهترین مطالب کاربر پسند از خود یا برندتان در اینستاگرام تولید کنید، شما می توانید. اکنون شما نمی توانید تگ ها را بصورت کامل از عکس های پروفایل خود پاک کنید، بلکه با انتخاب گزینه ی ویرایش تگ می توانید هرکدام از آنها را که نمی خواهید، از پروفایل خود پنهان کنید(ممکن است نیاز گرفتن تاییدیه داشته باشید). این کار جواب می دهد.

۸- قبل از نمایش محتوا بر روی پروفایل خود، عکس های تگ شده را تایید کنید.

برای اینکه کنترل بیشتری بر روی تگ ها داشته باشید می توانید تنظیمات اینستاگرام خود را تغییر دهید تا عکس های تگ شده قبل از تایید شما نمایش داده نشوند. این تنظیمات را در قسمت “گزینه ها”، “عکس های شما” و “اضافه کردن دستی” پیدا خواهید کرد.

11 hacks to become Instagram famous add photo manually

۹- سبک اینستاگرامی خود را توسعه دهید.

در طبیعت هر انسانی این مسئله وجود دارد که در مقابل تغییر و تحولات مقاومت می کنند، اما در اینستاگرام این مسئله صدق نمی کند، شما باید هر لحظه هوشیار باشید. شما باید در اینستاگرام یک سبک بصری منحصر بفردی ارائه کنید تا هر وقت مخاطبی پست شما را در هرجایی دید متوجه شود که آنها مربوط و متعلق به شماست.

11 hacks to become Instagram famous Frooti Instagram

۱۰- از لوکیشن استفاده کنید.

با نوشتن نام یا مکان جستجو های لوکیشن می توانید منطقه و محله های خاص را پیدا کرده و پست های آنجا را ببینید.

11 hacks to become Instagram famous location tagging
11 hacks to become Instagram famous location tagging

۱۱- CTA یا دکمه فراخوان را به یاد داشته باشید.

اینستاگرام مانند دیگر شبکه های اجتماعی یک پلتفرم مکالمه و ارتباط برقرار کردن است. چه عکس العملی دوست دارید تا مردم بر روی پست های شما انجام دهند؟ اگر نمی دانید پس شروع و اقدام کنید تا متوجه شوید.Staples در ایجاد تعامل و مشارکت یکی از بهترین ها است، این صفحه پست هایی تولید می کند که کاملا با خواسته های مخاطبنش همسو است. اغلب پست های Staples توسط افراد به اشتراک گذاشته شده و به سرعت وایرال می شود.

خلاصه روش های افزایش فالوور تلگرام

  1. هشتگ مختص به خود را ارتقا دهید.
  2. در استفاده از هشتگ خلاق باشید.
  3. به ارتباطات و مکالمات بزرگ بپیوندید.
  4. از بیو خود بهتر بهره بگیرید.
  5. با نوشتن کپشن خود را توصیف کنید.
  6. به سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ بروید.
  7. عکس هایی که حاوی تگ های ناخواسته از شما است را از پروفایل خود حذف کنید.
  8. قبل از نمایش محتوا بر روی پروفایل خود، عکس های تگ شده را تایید کنید.
  9. سبک اینستاگرامی خود را توسعه دهید.
  10. از لوکیشن استفاده کنید.
  11. CTA یا دکمه فراخوان را به یاد داشته باشید.