۷ نکته برای افزایش درصد مشارکت در اینستاگرام


اینستاگرام به تازگی تغییراتی در نرم افزارهای خود ایجاد کرده که موجب کاهش مشارکت کاربران شده است.

در ابتدا، اینستاگرام حساب های افراد زیادی را که فالوورهای تقلبی داشتند یا دوست داشتند که لایک و کامنت بخرند افشا کرد. این روند مشکلات زیادی را بوجود آورد. در حالی که وسوسه ی خرید فالوور وجود دارد، اما این مسئله می تواند در دراز مدت آسیب های جدی وارد کند.
سپس، آنها ساختار را تغییر دادند، بنابراین عملکرد فوری پست های شما، تعیین می کند که چگونه بسیاری از مردم آن را می بینند. بدون مشارکت قابل اعتماد بعد از پست گذاشتن ، پست های شما احتمالا خوب دیده نمی شود و مشارکت آنها پایین می آید.

در اینجا ۷ نکته برای کمک به افزایش مشارکت کاربران در اینستاگرام شما پس از اعمال تغییرات اخیر آورده شده است.

ثبت نام در اسنت وی

۱. از استفاده از ربات ها اجتناب کنید.

به دلیل الگوریتم های قدرتمندی که فالوورهای واقعی را از فالوورهای فیک جدا می کند، اینستاگرام می تواند بفهمد که از ربات استفاده می کنید.

از آنجا که استفاده از ربات نقض آشکار قوانین اینستاگرام است بنابراین اگر از آن استفاده کنید، اخطار “shadowbanned” دریافت خواهید کرد. این یعنی اینکه محتوای شما کمتر از حد خوراک(feed) فالوورهای تان ظاهر می شود و در ویدیو و عکس های کشف نمایش داده نمی شود.

چه چیزی بدتر این است که شما هرگز نمی توانید به طور کامل بفهمید که آیا اخطاری دریافت کرده اید یا نه. به طور کلی، استفاده از ربات ها به شما در بلند مدت آسیب خواهند زد.

۲-روزی یک پست منتشر کنید.

از آنجایی که در الگوریتم جدید اینستاگرام پست ها مدت طولانی تری می توانند بمانند، این مسئله می تواند به افرادی کمک کند که هرازگاهی پست منتشر می کنند.

بعضی از کاربران یک بار یا کمتر در طول روز اینستاگرام خود را چک می کنند، بنابراین اینستاگرام پست هایی که تازه منتشر شده اند را در بالای خوراک(فید) آنها را باقی می گذارد. اگر شما در طول روز بیش از یکبار پست بگذارید این باعث می شود تا پست هایتان در پست های دیگران گم شود و کمتر به چشم بیاید.
به جای انتشار دو پست در یک روز، پست دوم را استوری کنید، زیرا این پست ها بازدیدکنندگان بیشتری داشته و بخاطر دسترسی به فیلترها و امکانات بیشتر از پست های معمولی، درصد مشارکت صفحه شما را بالاتر می برد.

۳- زمان ارسال پست ها را بهینه سازی کنید.

با توجه به اهمیت ارتباط برقرار کردن فوری با پست های شما برای قرار دادن آنها در اولویت های بالاتر در خوراک(فید) اینستاگرام ، اطمینان حاصل کنید که در زمان پربازدید ارسال می کنید تا موجی از مشارکت با انتشار پست شما شروع شود.

زمان هایی را پیدا کنید که بیشترین حضور آنلاین فالوورهایتان در اینستاگرام است. بهترین زمان های پست گذاشتن: وقتی تازه از خواب بیدار می شوند(۸تا ۹ صبح)، وقتی که می خواهند بروند ناهار بخورند(۱۲ تا ۱ بعداز ظهر) و وقتی که می خواهند از سرکار برگردند به منزل خود و استراحت کنند( ۶تا۸ بعدازظهر). شما همچنین می توانید از ابزاری مانند Owlmetrics استفاده کنید تا ببینید چه موقع پست های شما بیشترین درصد مشارکت را دریافت می کند.

۴- هشتگ ها را بهینه سازی کنید.

هشتگها به شما اجازه می دهد تا در صفحات کشف بیشتر ظاهر شوید و مشارکت خود را بالا ببرید. فهمیدن اینکه کدام هشتگ ها مورد نظر و توجه مخاطبین شما بوده و با محتوای پست هایتان همخوانی دارد؛ می تواند به افزایش فالوورها کمک کند.

اگر به اندازه کافی در اوایل خوب کار کنید، حتی ممکن است در بخش “بهترین پست ها” هشتگ شما برجسته شود. برای بهینه سازی استفاده از هشتگ ها، باید ۱۵ تا ۳۰ تا از آنها را پیدا کنید که بیشترین مشارکت را درپی داشته باشد.

اینستاگرام برای کاربران تا استفاده از ۳۰ هشتگ را محدود کرده است، اما همچنین اخطار shadowbans را برای پست های بیش از حد اسپم می فرستد. این هشتگ هایی که اخطار می گیرند #likeforlike و #followforfollw هستند. اطمینان حاصل کنید که هشتگهای به کار برده شده در جهت نیاز و خواسته ی مخاطبان بوده و تلاش بی معنی برای جذب مشارکت نمی کنید. فکر کنید که مخاطبان شما از چه چیزهایی لذت می برند و وقت بگذارید تا پست های آنها را مرور کنید تا ببینید در پست هایشان بیشتر از چه هشتگ هایی استفاده می کنند.

۵-به اینستاگرام pod بپیوندید.

یک گروهی است که همه ی کاربران اینستاگرام در آن پیام گروهی می گذارند. همه ی کاربران در گروه پست های بقیه را لایک کرده و بر روی آن کامنت های با مفهوم و معنی دار منتشر می کنند. .

معمولا، این گروه ها مجموعه ای از قوانین برای اعضای خود تعیین می کنند. این قوانین ممکن است برای یک دوره زمانی خاص وضع شود و اگر اعضا آن را مراعات نکنند احتمالا از طرف دیگران آنفالو می شوند. به یکی از این گروه ها بپیوندید تا پست هایتان بیشتر دیده شود و در خوراک(feed) های آنها قرار گیرد.

۶-دکمه ی فراخوان برای عمل را اضافه کنید.

یکی از بزرگترین مشکلات صفحات اینستاگرام جذب مخاطبانی است که کامنت می گذارند. از آنجا که کامنت گذاشتن فاکتوری است برای الگوریتم اینستاگرام تا مشارکت را اندازه گیری کند، این خیلی مهم است که کپشن ها را طوری بنویسید که پست هایتان هم لایک و هم کامنت بگیرد.

دکمه فراخوان برای عمل – مانند “شما چه اسمی برای این سگ خوشگل انتخاب می کنید؟” یا “کدام یکی از این کفش های ورزشی را خریداری می کنید؟” – امکان مشارکت با فالوورها را بالاتر می برد و مکالماتی را بین پست ها و فالوورها ایجاد می کند.

۷-مسابقه برگزار کنید.

برگزاری مسابقات یکی از بهترین راه ها برای جذب مشارکت کاربران با پست ها و افزایش شناسایی از برند است. محتوای مسابقات اینستاگرام شامل همکاری بین دو نوع حساب مختلف است: دو اینفلوئنسر با هم یا یک اینفلوئنسر با یک برند.

این پست می تواند عکسی از یک محصول گرانقیمت یا یک تعطیلات رویایی، چیزی که در رویا و آرزوهای مخاطبان است، باشد. کپشن می تواند با عنوانی طنز شروع شود، سپس قوانین شرکت در مسابقه را بیان کند، قوانینی که معمولا از فالوورهای هر دو نوع حساب می خواهد تا، پست ها را لایک کنند، کامنت بگذارند و چند تا از دوستان خود را در عکس تگ کنند. برندگان معمولا پس از یک تاریخ تعیین شده و در صورتی که تمامی مراحل را با موفقیت سپری کرده باشند، تعیین می شود. برگزاری مسابقات یک راه درخشان برای رشد فالوورها و تعامل با مخاطبان متنوع و مختلف است.

پس از تغییرات در خوراک(feed) اینستاگرام، جذب مشارکت مهم تر از هر زمانی برای موفقیت محتوای برند و شبکه های اجتماعی شماست. کار کردن برای ایجاد محتوای قوی و معنادار و دور ماندن از راه های وسوسه کننده ی میانبر بهترین راه برای افزایش مشارکت کاربران است. استفاده از گروه ها و برگزاری مسابقات می تواند پروفایل برند شما را تقویت کند

منبع : thenextweb.com