به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، از زمانی که وبلاگ ها در میان مردم به شهرت رسیدند، بازاریابی و تبلیغات از طریق افراد تاثیرگذار (influencer marketing) رواج یافت. اینستاگرام در حال حاضر آخرین معدن طلایی است که به عنوان پلت فورمی برای تبلیغات از آن استفاده می شود. این پلت فورم برای انواع و اقسام شرکت ها به خوبی کار می کند؛ چه در زمینه کیف و کفش باشند یا تناسب اندام؛ چه موضوع کارشان گشت و گذار باشد یا تجارت الکترونیک و… اینستاگرام برگ برنده بیشتر برنده بوده است. حال سوال اینجاست که شما چگونه می توانید افراد تاثیرگذار اینستاگرام، که آنها را اینستاگرامر می نامند، پیدا کنید؟
سوال مهم تر این است که وقتی آنها را پیدا کردید، چطور می خواهید از آنها بخواهید که برایتان تبلیغات کنند؟ بیشتر شرکت ها و برندها این کار را به آژانس های تبلیغاتی ای واگذار می کنند که دپارتمان مخصوصی برای کار با اینستاگرامرها دارند. با این حال، اگر شما می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، در زیر هفت سوال و نکته برای کار با این افراد را در اختیارتان قرار می دهیم.
آنها را در kik یا تلگرام پیدا کنید
Kik اپلیکیشنی است که به شما اجازه می دهد به راحتی پیام هایتان را بدون داشتن شماره تلفن یا ای میل طرف مقابل به او برسانید. این راهکار در تلگرام نیز عرضه شده است و می توان با داشتن ID فرد او را در این برنامه پیدا و با او صحبت کرد. اگر می خواهید با اینستاگرامرها در ارتباط باشید، باید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.
چه مدت پست تبلیغاتی تان روی پیج قرار می گیرد؟
برخلاف پست های ارسالی در وبلاگ ها و وب سایت ها که به مدت طولانی یا برای همیشه در آنجا قرار می گیرند، اینستاگرامرها قوانین خاص تری برای تبلیغات در پیج شان دارند و به شما خواهند گفت که برای مدت معینی پست تبلیغاتی شما را در پیج نگه خواهندداشت. تعرفه تبلیغاتی نیز به میزان زمان درخواستی شما بستگی خواهدداشت. به هر حال شما باید بدانید که تبلیغات تان چند ساعت روی پیج قرار خواهد گرفت.
از اینستاگرامر مورد نظر درخواست کنید که تبلیغات تان را در ساعت مخصوصی روی پیج قرار دهد که معمولا افراد بیشتری آن را ببینند (به عنوان مثلا ساعات کاری یا نیمه های شب زمان مناسبی برای ارسال تبلیغات نیست).
ضمنا شما می توانید از اینستاگرامر مورد نظر بخواهید که در بازه زمانی تعیین شده، چند بار تبلیغات شما را repost کند؛ این کار به معنای آن است که به عنوان مثال شما می خواهید آگهی تان به مدت دو ساعت روی پیج باشد ولی هر نیم ساعت یک بار پاک شده و مجددا روی پیج قرار بگیرد تا به اصطلاح آگهی تان هر نیم ساعت یک بار بالا بیاید. همچنین اطمینان حاصل کنید که فالوئرهای آن پیج همه ایرانی بوده و به اصطلاح فیک یا غیرواقعی نباشند.
آیا لینک ما را در بیو (bio) خود قرار می دهید؟
اینستاگرام به شما اجازه نمی دهد که در زیرنویس عکس هایتان از لینک استفاده کنید. تنها لینکی که می توانید در این رسانه اجتماعی استفاده کنید، در محدوده بیوگرافی پروفایل اینستاگرام قرار دارد. برخی از اینستاگرامرها با قرار دادن آگهی تان در پیج شان به طور رایگان لینک سات یا وبلاگ شما را نیز در بیو قرار می دهند اما برخی دیگر هزینه اضافی برای این کار دریافت می کنند. به هر حال اگر خواستید این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که در زیرنویس تصویر تبلیغاتی تان این موضوع ذکر شود تا کاربران به راحتی بتوانند وارد سایت شما شوند.
با خرید تبلیغات طولانی مدت تخفیف بگیرید
قبل از این که این مورد را شرح دهیم، بدانید که بهتر است قبل خرید یکباره و طولانی مدت، پیج های مختلفی را امتحان کنید و هرکدام که بازدهی بیشتری داشت برای این کار انتخاب کنید. در ابتدا باید از اینستاگرامر بپرسید که هزینه یک پست برای مدت مشخص چقدر می شود.
زمانی که قیمت دست تان آمد، از او بپرسید که آیا برای خرید هفتگی یا ماهیانه تخفیفی در نظر گرفته است یا خیر. بیشتر اینستاگرامرها این تخفیف را در نظر می گیرند و آگهی شما را یک روز در میان یا هفته ای چند بار به نمایش در می آورند.
در مورد دیگر آگهی دهندگان سوال کنید
شاید برایتان مهم باشد که چه برندهای دیگری با اینستاگرامر کار می کنند. اگر در این باره سوال نکنید ممکن است روزی ببینید که آگهی شما بعد از آگهی رقیب اصلی تان قرار گرفته است!
قیمت ها به شدت متنوع است
تبلیغات در اینستاگرام بسیار گسترده است و هر فرد قیمت و تعرفه خاص خودش را دارد و این تعرفه ها به شکل چشمگیری با هم تفاوت دارند. حواس تان باشد که در ازای چه خدماتی چه پولی می دهید.
انواع حساب های کاربری در اینستاگرام
حساب های مختلفی در اینستاگرام وجود دارد. شما اگر می خواهید خودتان تبلیغات اینستاگرامی خود را بر عهده بگیرید، باید حواس تان به موارد زیر باشد:
پیج های موضوعی: تبلیغات در این پیج ها معمولا از پیج های دیگر ارزان تر است. پیج های موضوعی بر روی موضوع خاصی متمرکز هستند و به شخص خاصی وابستگی ندارند. آنها ممکن است فقط عکس هایی از حیوانات، طبیعت، عکس های کارتونی، جوک و لطیفه یا عکس های آموزشی ارسال کنند.
پیج های فروشگاهی: تعرفه تبلیغات در این پیج ها معمولا در حد وسط قیمت ها قرار دارد. تعداد فالوئر زیاد یکی از ویژگی های این پیج هاست و البته باید توجه داشته باشید که تعداد آگهی هایی که این اینستاگرامرها ارسال کنند نیز زیاد است.
پیج های شخصی وبلاگ نویسان یا دیگر افراد مشهور: اینگونه پیج ها اغلب بیشترین میزان قیمت در اینستاگرامرها را دارند. دلیل این موضوع نیز تاثیر زیاد این افراد روی کاربران شان است. به طوری که احتمالا تبلیغات در این پیج ها بازدهی بیشتری خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که معمولا این افراد آگهی کمی ارسال می کنند و تا خودشان از کیفیت کالای شما اطمینان نداشته باشند، آن را تبلیغ نخواهند کرد.
منبع : yjc.ir