چرا برندها باید پیج اینستاگرام بسازند؟
در سالهای اخیر استفاده از اینترنت در میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است. بنابراین کسبوکارها و برندها میتوانند به راحتی از طریق شبکههای اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. این روزها برندهای پرطرفدار بینالمللی نیز از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند بنابراین دیگر هیچ جای شکی در استفاده از اینستاگرام باقی نمیماند. اینستاگرام، توییتر و تلگرام از جمله مهمترین شبکههای اجتماعی پرطرفدار کاربران ایرانی هستند. اما در میان آنها اینستاگرام توانسته است بیشتر از بقیه مفید واقع شود. شما با استفاده از اینستاگرام میتوانید به راحتی با مصرفکنندگان ارتباط برقرار کرده و کسبوکار خود را از این طریق رونق دهید. این شبکهی اجتماعی ماهانه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. بنابراین اگر به درستی استفاده شود میتواند موفقیت برند شما را تضمین کند. در ادامه دلایل بیشتری از ضرورت حضور برند شما در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.
تصاویر حرفهای زیادی برای گفتن دارند
همانطور که میدانید شبکه اجتماعی اینستاگرام مبتنی بر تصویر است و به کاربران اجازه میدهد که عکسها و ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. شما بهعنوان یک برند باید خلاقیت به خرج دهید و تصمیم بگیرید که چگونه میخواهید محتوای خود را در اینستاگرام منتشر کنید. سعی کنید بهگونهای از محصول یا خدمات خود عکس بگیرید که مزایای آن را نسبت به دیگران واضحتر نشان دهد. همچنین فیلترهای این شبکه اجتماعی به شما کمک میکنند که تصویر خود را همانطور که میخواهید به دیگران نشان دهید.
فالوئرها تبدیل به مشتریان ثابت برند میشوند
مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، اینستاگرام نیز بر پایه فالوئرها است. هرچقدر فالوئرهای یک برند بیشتر باشند، احتمال تبدیل شدنشان به مشتری دائم برند نیز بیشتر میشود. زمانی که پست جدیدی را به اشتراک میگذارید باید از هشتگهای مرتبط استفاده کنید. هشتگها کمک میکنند که کاربران جدید شما را راحتتر پیدا کنند. تنها نکتهای که باید رعایت کنید این است که هشتگها باید با موضوع کسبوکار و پستی که به اشتراک میگذارید مرتبط باشند.
هشتگهای مرتبط با موقعیت مکانی انگیجمنت بهتری دریافت میکنند و تعداد مشتریهای محلی برند را نیز افزایش میدهند. شما میتوانید به ازای هر پست ۳۰ هشتگ به کار ببرید. استفاده از لینکها را فراموش نکنید و لینک وبسایت خود را در صفحهتان ذکر کنید. این کار ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت هدایت خواهد کرد.
میتوانید در سطح بینالمللی ارتباط برقرار کنید
اینستاگرام با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال فرصت خوبی را برای ارتباطات بینالمللی فراهم میکند. همچنین به شما نشان میدهد که در دیگر نقاط جهان چه اتفاقاتی در جریان است. تنها با یک عکس ساده میتوانید ارتباطات خود را گسترش دهید. تکنیک هشتگ مرتبط نیز در برقراری این مدل ارتباطات مفید خواهد بود.
برای اطلاع از هشتگهای محبوب فقط کافی است وارد قسمت جستجوی هشتگ اینستاگرام شده و عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید. به محض تایپ کردن کلمهی مورد نظر تمامی هشتگهای مرتبط و تعداد دفعات استفاده از آن نشان داده خواهد شد. اگر هنوز هم نمیدانید باید از چه هشتگهایی استفاده کنید بهتر است که به صفحهی رقبای خود مراجعه کنید و ببینید که آنها از چه هشتگهایی استفاده میکنند.
اینستاگرام هنوز اشباع نشده است
این شبکهی اجتماعی هنوز اشباع نشده است و میتوان حضور موفقی در آن داشت. برخلاف فیسبوک، اینستاگرام به برندها اجازه میدهد که خودشان سبک فعالیتشان را طراحی کرده و توسعه دهند.
میتوانید در اینستاگرام معروف شوید
معروف شدن در این شبکهی اجتماعی زمانی اتفاق میافتد که طرفداران برند شما زیاد شده باشند و تعداد قابل توجهی فالوئر جذب کرده باشید. اینستاگرام تنها یک پلتفرم اجتماعی برای ارتباط با کاربران نیست بلکه پلتفرمی است که اجازهی راهاندازی یک کسبوکار را نیز به کاربران خود میدهد. بنابراین با کمی تلاش میتوانید میزان تجربهی خود را افزایش داده و به یک برند معروف در اینستاگرام تبدیل شوید.
برای رویدادهای خود تبلیغ کنید
راههای گوناگونی برای تبلیغ یک رویداد وجود دارند و اینستاگرام یکی از این راهها است. همانطور که گفتیم اینستاگرام یک ابزار قدرتمند است و به شما اجازه میدهد که حتی در سطوح بینالمللی دیده شوید. کمی خلاقیت به خرج دهید و محتوای جذابی برای تبلیغ رویداد تهیه کنید. استفاده از هشتگهای مرتبط با رویداد را نیز فراموش نکنید. شما همچنین میتوانید هنگام به اشتراک گذاشتن تصویر، موقعیت خود را به پست اضافه کنید. افرادی که از موقعیت مشابه برای پستهای خود استفاده میکنند با کلیک کردن روی موقعیت میتوانند پست شما را ببینند و از رویداد مطلع شوند. بنابراین موقعیت رویداد را نیز حتما در پست خود اضافه کنید.
منبع : مدیر سوشیال